uleva
Osobní konzultant – Praha
český
English
Úvodní stránka     O mně     Služby     Akce     Proč já     Reference     Články     Otázky a odpovědi     Kontakt

Koučink pro manažery a firmy

 
Koučink pro manažery a firmy

Zatímco osobní koučink je určen nejen pro podnikatele, ale skutečně pro každého, kdo chce ve svém životě něco zlepšit či změnit, koučink pro manažery a firmy je zaměřen zejména na manažerské schopnosti, zdraví firmy a manažerské nástroje.
Samozřejmě zde platí, stejně jako při osobním koučinku, naprosté zachování důvěrnosti. Aby byl koučink skutečně úspěšný, je nutná otevřenost a upřímnost. Protože jen tak se lze podívat na firmu a pozici jejího manažera či majitele skutečně tak, jak v současné době vypadá. A na základě toho lze poté vypracovat program, který firmu posune žádaným směrem.
 
Při koučinku pro manažery a firmy jde o to najít jak slabé, tak silné stránky firmy a managementu. To, co je pro firmu
v současné době skutečným přínosem, je potřeba zachovat a posílit. To, co firmu nějakým způsobem brzdí či jí škodí, je třeba změnit. Takže abychom firmě a managementu skutečně pomohli a nepoškodili nic z toho, co funguje, musíme napřed zmapovat situaci.
 
Existuje celá řada manažerských nástrojů. Je poměrně jednoduché přijít a říct, že když zavedete tohle a tohle, tak to způsobí to a ono a bude se vám dařit líp. Obecně to je samozřejmě naprosto platné prohlášení, protože každý dobrý nástroj managementu může být prospěšný. Ale má to celé jeden háček. Je to přesně to, co daná firma a management v daném čase potřebují? Není potřeba napřed zvládnout něco jiného?
 
Vše má svůj čas a místo. Když se doma pustíme do úklidu, také nevytíráme všechny podlahy zároveň. S firmou je to stejné, řeší se jedna věc, potom další. Nikdy ne vše najednou. Můžeme například zjistit, že firma má od jisté doby nízké příjmy. Logickou úvahou je zvýšit a posílit marketing a obchod. Ale při bližší analýze můžeme zjistit, že příjmy firmy klesají od doby, kdy začala dodávat pozdě nebo v horší kvalitě než v minulosti. V takovém případě pouhé posílení marketingu a obchodu situaci skutečně nevyřeší.
 
V některých případech může jít o to, že manažer sám je zavalen běžnou operativou, nemá čas na strategii, plánování ani pořádnou kontrolu. Také může mít osobní problémy a bariéry, které ho při řízení firmy brzdí. Někdy za ním všichni chodí se svými problémy a on nemá nikoho, s kým by naopak promluvil o svých vlastních potížích a problémech. Proto i řešení takových věcí může být součástí koučinku pro manažery a firmy.

Jak takový koučink probíhá?
První akcí je zjišťování informací. To probíhá pohovorem s manažerem samotným a případně s dalšími manažery společnosti. Zároveň probíhá analýza nejrůznějších statistických údajů. Ve chvíli, kdy je situace zmapovaná, vypracujeme program na zvládnutí jednotlivých bodů. Podle situace může být takový program jednoduchý a krátkodobý, i složitější a dlouhodobý. V každém případě je sestaven tak, aby se jako první vyřešily ty nejpalčivější problémy a dále se postupně řešily další potřebné oblasti a záležitosti.

A co je cílem?
Cílem je jednoduše lépe prosperující firma i její pracovníci.
 




Autor: Milena Bildová
abgrenzung

Bezplatnou Konzultaci
... nebo vyplňte tento formulář
a nechte si e-mailem zaslat bezplatné zhodnocení a návrh řešení vaší situace:

Jméno:
E-mail:
Vaše situace:
 

abgrenzung

Kontaktujte mne a domluvte si bezplatnou konzultaci


© Milena Bildová / Telefon (00420) 222 783 144 / Mobilní telefon: (00420) 604 328 800 / Adresa: Vamberská 263, 199 00 Praha 9